How the business rules have changed.

This week I had a conversation with a successful business owner who is on the verge of retirement. Ask him any question related to his business over the last 50 years and he answers with immediate total recall. Nothing escapes him. But when I ask him who, in his management team, owns the vision of the future of his business, he falls silent.  It’s tempting to look to the current management team and wonder why one of their names doesn’t spring to mind. 

Vertel klanten jouw verhaal

Waarom zijn verhalen zo belangrijk? Hoe komt het dat Corporate Storytelling steeds meer aandacht krijgt? Wat is het verschil tussen een verhaal en communicatie? We communiceren op allerlei manieren. Je hebt geen verhaal nodig om iemand een compliment te geven of om iets door te geven. Dat verandert echter zodra we mensen willen overhalen om iets te doen.

Verkopers eruit; E-Commerce erin

E-commerce is geen 'ver-van-je-bed-show' meer. Internet is een voedingsbodem voor zogenaamde disruptieve technologieën. Technologieën die uit het niets lijken te ontstaan om vervolgens de spelregels van gevestigde bedrijven en industrieën in een paar maanden te veranderen.... Het MKB gaat het merken in de komende jaren.

Maatschappelijke relevantie is "good for business"

Pfizer is één van de grootste farmaceutische bedrijven ter wereld. Het bedrijf bouwde in de vorige eeuw haar positie op door agressieve verkoopmethodes, differentiatie (verschillende producten en merken), reclame en overname van andere bedrijven. Het accent lag meer op het verkopen van medicijnen dan op het ontwikkelen ervan. ‘Zoveel mogelijk winst halen uit alles wat we doen', was lange tijd het motto. Nu zucht en kraakt het bedrijf onder die koers.

Hoera, de nieuwe economie!

Iedere dag hoor je er wel iemand over: 'de nieuwe economie'. De één kijkt er reikhalzend naar uit, de ander vreest ervoor. Maar wat houdt die nieuwe economie nu eigenlijk in en wat betekent het voor de toekomst van jouw bedrijf?

De nieuwe zakelijke realiteit vergt meer scherpte

De traditionele marktbenadering leidt niet meer tot de gewenste resultaten. Verkopers maken steeds minder afspraken en de concurrentie wordt sterker. De effectiviteit van marketing- en verkoopmethodes is blijvend veranderd. Er is een nieuwe werkelijkheid ontstaan.